Budapeszt

Budapeszt to stolica Węgier, a zarazem największe miasto w tym kraju.

Miałam przyjemność być tam już dwa razy.

Jak organizuję swoje wyjazdy przeczytasz tutaj.

Tanie podróżowanie – jak zacząć podróżować na własną rękę

Za pierwszym razem było to w 2013 roku podczas wakacyjnej podróży objazdowej (Czechy-Austria-Węgry-Słowacja), za drugim (w większym gronie) podczas długiego weekendu czerwcowego w 2014 roku.

Organizacja obu podróży wyglądała zupełnie inaczej.

W pierwszym przypadku noclegu szukaliśmy “z marszu”, to znaczy po przyjeździe na miejsce rozglądaliśmy się za hotelem.

Plusem takiego rozwiązania jest możliwość obejrzenia pokoju przed jego zarezerwowaniem. Minusem strata czasu, zwłaszcza jeśli ma się założony konkretny budżet na jeden nocleg. Do dziś pamiętam jak bardzo się ucieszyłam widząc trzy gwiazdki! (całe centrum jest obstawione hotelami 4 i więcej gwiazdkowymi, a one jak wiemy kosztują).

Trafiliśmy wtedy do Hotelu Best Western, który dziś nazywa się Ambra Hotel i możecie go zobaczyć TUTAJ, a zapłaciliśmy za noc prawie 100 euro.

Plusem była bardzo dobra lokalizacja w związku z czym nie musieliśmy korzystać z komunikacji miejskiej.

Za drugim razem wyjazd zaplanowaliśmy z większym wyprzedzeniem, a ponieważ była nas grupa 8 osób postanowiliśmy poszukać Apartamentu (od razu uprzedzę – od kiedy zaczęłam podróżować definicja Apartamentu mocno mi się zaktualizowała. Teraz to nic innego jak mieszkanie, które można wynająć i często nie ma nic wspólnego z luksusami, z którymi to kiedyś słowo Apartament mi się kojarzyło 😉 ).

Trafiliśmy więc do Susan, gdzie za całe mieszkanie zapłaciliśmy 150 euro za 8 osób i 3 noce. Różnica w cenie kolosalna. W dodatku lokalizacja też idealna, ponieważ wszędzie można było dotrzeć pieszo.

Niestety nie podam dokładnych namiarów, ponieważ Susan już nie współpracuje z Booking.com, ale z pewnością znajdziecie coś w dobrej cenie i lokalizacji TU.

Dlaczego warto rezerwować nocleg na Booking.com

Budapeszt, TravelAnQa.pl

Czy wiedzieliście, że w Budapeszcie można przejechać się trolejbusem? 😉

Za drugim razem zdecydowaliśmy się na rejs po Dunaju. Raczej nie korzystam z takich atrakcji, ponieważ uważam, że to samo można zobaczyć z brzegu i za to nie płacić, tu jednak zrobiłam wyjątek. Plusem było to, że po wejściu na statek otrzymaliśmy słuchawki z urządzeniem, gdzie można wybrać sobie język i posłuchać ciekawej historii tego miasta i budowli zwiedzanych podczas rejsu. Oczywiście język polski był dostępny, co tylko dodatkowo utwierdziło mnie, że nie był to czas stracony.

Jeśli będziecie w Budapeszcie, polecam Wam tą atrakcję. Statki wycieczkowe stoją na prawie każdym kroku, a już z pewnością w pobliżu licznych w tym mieście mostów.

Kup bilety na poniższe atrakcje

Jeśli podobał Ci się ten wpis, pozostaw komentarz.

Autorka bloga www.TravelAnQa.pl, która samodzielnie organizuję wszystkie swoje podróże. Podróżowanie to moja pasja od zawsze. To pasja, którą zaraził mnie mój Ojciec. To z nim wyruszałam na pierwsze wycieczki do sklepu po kisiel w wieku zaledwie kilku lat. Od tego czasu wyznaję zasadę: "Wszędzie dobrze byle nie w domu". ;)

8 Comments

1. Kate Traveller
    14 grudnia 2017

W Budapeszcie byłam w tamtym roku i bardzo ale to bardzo mi sie podobało! Już nie mogę doczekać się kiedy pojadę eksplorować to piękne miasto po raz kolejny. Najbardziej podobało mi się wzgórze Gellerta, z którego widok za dnia i nocą zwala z nóg 🙂 Co do noclegu rezerwowaliśmy na Airbnb (było nas 10 os.) i wyszło po 40 zł za noc w centrum i w super standardzie, mega udany wyjazd 🙂

1. TravelAnQa
      15 grudnia 2017

A widzisz, z Airbnb jeszcze nie korzystałam. Będę musiała kiedyś spróbować.

1. Kate Traveller
        15 grudnia 2017

Koniecznie, ja korzystałam może dopiero ze 3 razy więc też nie mam zbyt czego porównywać, w sumie nie mam tam jeszcze konta, zawsze ktoś z grupy miał zautoryzowane konto (potrzeba wysłać dowód osobisty) dlatego jeszcze nie założyłam. Booking zdecydowanie częściej 🙂

1. TravelAnQa
          15 grudnia 2017

Oj to ja jednak wolę Booking. Jakoś mam obawy przed wysyłaniem gdziekolwiek swojego dowodu. 😉
          Długo bałam się zapisać swoją kartę kredytową na Bookingu, a co dopiero dowód wysyłać.

2. majerenka
    30 stycznia 2017

piękne zdjęcia

1. AnQa
      30 stycznia 2017

Bardzo dziękuję. 🙂

3. Podpis
    20 stycznia 2017

Generalnie po przeczytaniu moja wiedza zaktualizowała się o definicję apartamentu, bo nawet ceny to standard oraz fakt, że na rejsie można wybrać język Polski. Z drugiej strony chyba takie było poniekąd założenie, bo mimo wszystko najlepiej zwiedza się o własnych siłach.

1. AnQa
      20 stycznia 2017

Bardzo dziękuję za komentarz.
      Też wydawało mi się, że na rejsach można wybrać język polski i to standard. Niestety, moja ostatnia podróż do Paryża mocno zachwiała moje zakładane standardy. 😉 Tam nawet w miejscu takim jak Luwr nie ma tabliczek z opisem po angielsku, o polskim już nie wspominając. 😉
      Tak czy inaczej, zwiedzanie o własnych siłach polecam najbardziej, a rejs w przypadku Budapesztu mogę polecić jako dobrą alternatywę lub chwilowy odpoczynek. 😉